Wykształcenie:
1998: magisterium na podstawie pracy „Media elektroniczne w warsztacie twórczym na przykładzie wybranych utworów Pawła Szymańskiego i Włodzimierza Kotońskiego” (promotor: prof. dr hab. Eugeniusz Knapik), specjalność: teoria muzyki, Wydział Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
2000: magisterium na podstawie kompozycji Mała symfonia koncertująca (promotor: prof. dr hab. Józef Świder), specjalność: kompozycja, Wydział Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
2006: doktorat na podstawie kompozycji Genus Computationis - violino concerto (promotor: prof. dr hab. Eugeniusz Knapik, recenzenci: prof. dr hab. Lidia Zielińska, prof. Wiesław Cienciała)
2014: habilitacja na podstawie kompozycji Psalm LXXIV na sopran, saksofon oraz chór mieszany, (recenzenci: prof. dr hab. Aleksander Lasoń, prof. dr hab. Krystian Kiełb, prof. dr hab. Wojciech Widłak)
Zatrudnienie:
Katedra Kompozycji i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego
w Katowicach: asystent 1999, adiunkt 2006, profesor nadzwyczajny 2016
Akademia Sztuk Pięknych, Katedra Projektowania graficznego - od 2008
Pełnione funkcje:
Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej (od 2005)
Związek Kompozytorów Polskich (od 2008), wiceprezes zarządu Oddziału Związku w Katowicach
Międzyuczelniana Katedra Kształcenia Słuchu (od 2010)
Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii (od 2013)
Członek zwyczajny ZKP (od 2013)
Prodziekan Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (2012-2016)
Dziekan Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (2016-2019)
Dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii i Edukacji Muzycznej (2019-2020)
Dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii i Edukacji Muzycznej (od 2020)
Staże:
Muzyka Centrum, Kurs muzyki elektroakustycznej (Kraków, 2000)
Międzynarodowe Warsztaty Nowej Muzyki (Stuttgart, 2001)
VI Międzynarodowe Warsztaty dla Kompozytorów i Wykonawców Muzyki Współczesnej, (Gdańsk, 2002)
Konferencja i warsztaty Turning Sounds (Warszawa, 2003)
DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA
Kompozycje:
2000: Liquid Motions na taśmę
2001: Microconcerto I na media audio-video
2001: Opcodes na dwa fortepiany, dwa saksofony i media elektroniczne
2002: Microconcerto II „Just do not stop” na media audio – video i puzon
2003: AMIE 5=4 na sześć instrumentów dętych i media audio-video
Biped Sound Suite na taśmę
Divertimento I na fortepian i taśmę
Divertimento II na kontrabas i taśmę
M(a)yday na media audio-video
Nettext – projekt intermedialny na dowolny wiersz i elektronikę
Weather forecast na taśmę
2005: Franciszek. Muzyka do etiudy fabularnej w reż. Tomasza Jurkiewicza
Gabinet doktora Caligari - muzyka do niemego filmu
2005: Nosferatu. Symfonia Grozy - muzyka do niemego filmu
Tauto na saksofon i komputer
2006: Czarne Serca - muzyka do filmu i wystawy
DataMine I na taśmę̨ (2006),
DataMine II. Underground na taśmę
Genus Computationis – violino concerto
PureProject na klarnet i media elektroniczne
Soundcheck
Studium Geometryczne I na flet, klarnet i media elektroniczne
2007: Ins of Outs na media elektroniczne
2008: _brandenburg_320_ na media elektroniczne i klarnet basowy
Loadbang Ensemble na media elektroniczne
2009: 4WayStop na czterech wykonawców
Quintett F na flet, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i marimbę
2010: Loadbang Solo I na media elektroniczne
2011: Loadbang Ensemble: Evolution na media elektroniczne
Psalm 119 na chór mieszany i saksofon
Quartett D
2012: Kontrakt - muzyka do sztuki teatralnej
Loadbang Solo II na media elektroniczne
Loadbang Trio na media elektroniczne
2013: Psalm LXXIV na chór mieszany i saksofon
2015: Microconcerto IV na głos, elektronikę i zespół instrumentalny
2016: Poemat Liczb na baryton, kontrabas, fortepian i elektronikę
2017: Microconcerto V na fagot i media audio-video
Quartett Fis na głos, elektronikę i kwartet smyczkowy
2018: Drop na skrzypce i fortepian
2019: Psalm XVII na organy i chór mieszany
2020: Sonare na flet i fortepian