Ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Wychowania Muzycznego (1999), roczne studia w Instytucie Pedagogiki Zoltána Kodálya w Kecskemet na Węgrzech (1997/1998). Studia podyplomowe z zakresu Psychologii Muzyki w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2001-2002).
Koncepcja Zoltána Kodálya stała się podstawą jej pracy pedagogicznej jak i naukowej, której rezultatem była praca doktorska Dzieło Zoltána Kodálya i jej aktualność w Polsce przełomu XX/XXI wieku obroniona w dyscyplinie teoria muzyki (2010). Wielokrotnie brała udział w Polsko-Węgierskich Seminariach Kodályowskich oraz Międzynarodowych Seminariach Kodályowskich. W latach 2013-2017 pełniła funkcję dyrektora International Kodály Society (IKS) Międzynarodowego Stowarzyszeniu Kodályowskiego. Od 2009 do 2017 pełniła funkcję wiceprzewodniczącej Stowarzyszenia im. Zoltána Kodálya w Polsce, od roku 2017 do nadal jest jego przewodniczącą. W latach 2007-2012 pełniła funkcję koordynatora regionalnego Ogólnopolskiego Programu Rozwoju Chórów Szkolnych Śpiewająca Polska przy Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans, region Katowice.
Swoje doświadczenie pedagogiczne zdobyła pracując w Szkole Podstawowej nr 1 w Katowicach (1999-2015), w której prowadziła tzw. „klasy śpiewające” z programem autorskim opartym o założenia kodályowskiej pedagogiki.
Autorka i realizatorka projektu Akademia przedszkolaka, zajęć umuzykalniających dla dzieci w wieku od 1,5 do 6 lat w oparciu o założenia pedagogiki kodályowskiej (2010 do nadal). W katowickiej Akademii Muzycznej pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Edukacji Muzycznej i Rytmiki. Jest autorką licznych artykułów oraz publikacji, m.in. Muzyka ludowa w edukacji małego dziecka (Katowice 2014), która powstała z doświadczeń z pracy z małymi dziećmi w ramach prowadzonej przez autorkę Akademii przedszkolaka; Ludowe dziecięce zabawy muzyczne. Teoria i Praktyka (Katowice 2019).