Krzysztof Lasoń - skrzypek, pedagog, improwizator. Studiował w Katowicach, Warszawie i Grazu, pod kierunkiem: Janusza Skramlika, Mirosława Ławrynowicza i Yaira Klessa. Pobierał lekcje u Zakhara Brona, György Pauka, Andrzeja Grabca, Adama Han-Górskiego, Roberta Szredera, Piotra Pławnera i Jadwigi Kaliszewskiej. Jest laureatem konkursów w Krakowie i Val Tidone, stypendystą Ministerstwa Kultury i holenderskiej fundacji Iris.
Wystąpił w 34 krajach Europy, Japonii, Republice Korei, Chinach, Indiach, Nepalu, Malezji, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chile. Nagrywał dla: Decca, BBC3, WDR3, Polskiego Radia, DUX, Cd Accord, Koreańskiego MBC.
Otrzymał Diapason d’Or, 5 de Diapason, nagrodę „Fryderyk” i dwie nominacje, jak również nominację do International Classical Music Award i BBC Music Magazine Chamber Award, Classical Music Awards i „Fryderyków”.
Wykłada na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, był koncertmistrzem Orkiestry Muzyki Nowej i pierwszym skrzypkiem Lasoń Ensemble.
Współtworzy zespół VOŁOSI, działający na pograniczu światów muzyki tradycyjnej i współczesnej. W tym składzie zdobył Grand Prix i wszystkie nagrody dodatkowe Festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja”, Grand Prix EBU „Svetozar Stracina” w Bratysławie oraz „Czech Music Crossroads Award” na Colors of Ostrava.
Występował na prywatnych koncertach dla prezydentów Polski, Finlandii, Czech, Słowacji, Węgier, Izraela, Łotwy, Ukrainy, Bułgarii oraz dla rodzin królewskich Szwecji, Holandii, Belgii i Danii. Koncertował w takich salach jak: Concertgebouw Amsterdam, Wiener Konzerthaus, St-Martin-in-the Fields London, Kings Place London, Stockholm Stadshuset.
Koncertował jako solista z AUKSO, Orkiestrą Muzyki Nowej, Filharmonią Śląską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Archetti, Sinfoniettą Cracovią, Filharmonią Częstochowską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Capellą Bydgostiensis, Filharmonią Kaliską, Młodą Polską Filharmonią.
Zafascynowany dźwiękowymi możliwościami skrzypiec chętnie wykonuje muzykę współczesną, często specjalnie dla niego napisaną. Jako pierwszy Polak wykonał „Dharma at Big Sur” Johna Adamsa na sześciostrunowych skrzypcach elektrycznych wraz z Orkiestrą Muzyki Nowej. Dokonał wielu premier nowych kompozycji.
Pasjonuje go balansowanie na krawędzi muzycznych stylów; świetnie czuje się w kameralnych składach. Ponad wszystko jednak ceni swobodę wypowiedzi, którą daje mu muzyka improwizowana.