Treść podstrony

Kosz Stanisław

st. wykł.

zdjęcie

Wykształcenie:

1977: magisterium (z wyróżnieniem) na podstawie pracy: „Technika dźwiękowa Oliviera Messiaena w jego cyklu fortepianowym Vingt Regards sur l’Enfant Jesus” (promotor: prof. Józef Świder), sekcja teorii muzyki; Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna w Katowicach
Zatrudnienie:

Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Katowicach: 1977
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. w Opolu, filia w Nysie: 1977-1979
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. w Nysie: od 1979
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna/Akademia Muzyczna w Katowicach: od 1979, obecnie starszy wykładowca
Nagrody:

Nagroda „Tryton Nyski” w kategorii Promocja miasta i gminy Nysa w zakresie kultury i sztuki (Nysa 2006)
Nagroda Marszałka Województwa Opolskiego w dziedzinie kultury (Opole 2006)
Pisane pod jego kierunkiem prace magisterskie z zakresu teorii muzyki czterokrotnie uzyskiwały pierwsze nagrody na Konkursie Prac Magisterskich Absolwentów Akademii Muzycznych w Polsce (1992 – Danuta Mirka, 2000 – Marcin Trzęsiok, 2004 – Wojciech Stępień, 2006 – Grzegorz Wituła)
Pełnione funkcje:

Dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (później Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu, 1996-2002)
Prodziekan Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (2002-2008)
Dziekan Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (2008-2016)
DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA

Publikacje książkowe (monografie):

„Wojciech Kilar (1932-2013)”, Urząd Miasta Katowice, Katowice 2014
Redakcje:

Marian Wallek-Walewski, „Wędrówki w czasie i przestrzeni: Z pism muzycznych”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 1999
Jolanta Bauman-Szulakowska, „Forma sonatowa w XIX i w pierwszej połowie XX wieku. Przegląd historyczny i analityczny. Wiek XIX – sonaty fortepianowe i utwory kameralne”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 1999
Leon Markiewicz, „Wybrane zagadnienia pedagogiki muzycznej. Materiały pomocnicze
dla kandydatów na nauczycieli gry instrumentalnej”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2000
Jolanta Bauman-Szulakowska, „Śląskie intermundia. Muzyka instrumentalna na Śląsku w latach 1945-1995”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2001
Marcin Trzęsiok, „Krzywe zwierciadło proroka. Rzecz o Księżycowym Pierrocie Arnolda Schönberga”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2002
„Styl późny w muzyce, literaturze i kulturze”, red. E. Knapik, W. Kalaga [współpraca redakcyjna m.in. S. Kosz], Wydawnictwo Śląsk, Katowice 2002
„Profesorowi Henrykowi Mikołajowi Góreckiemu – Księga”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Stowarzyszenie Absolwentów Akademii Muzycznej, Katowice 2003
„Wydanie jubileuszowe z okazji 40-lecia Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Nysie”, [wraz z J. Dąbrowskim], Juwex, Nysa 2004
Wojciech Niedziela, „Kompozycja, stylistyka i wykonawstwo w jazzowej muzyce fortepianowej
na przykładzie utworów własnych”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2004
Bohdan Pociej, „Bycie w muzyce. Próba opisania twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2005
Roman Berger, „Zasada twórczości. Wybór pism z lat 1984-2005”, [współredakcja], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2005
„W stronę wartości. Wykłady autorskie z lat 2001-2004”, praca zbiorowa, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2005
„Krystian Zimerman doktor honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2005
„Profesor Andrzej Jasiński doktor honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2006
„Festiwal »Karol Szymanowski i muzyka jego czasów«, w nowej Sali Koncertowej, 11-14.12.2007 Katowice”, książka programowa, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2007
Jolanta Szulakowska-Kulawik, „Józef Świder – muzyka, która czekała na postmodernizm”, współredakcja, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2008
Waldemar Tamowski, „Praktyka wykonawcza w wiolinistyce solowej okresu baroku, klasycyzmu i romantyzmu i jej stylistyczno-estetyczne dziedzictwo we współczesnej interpretacji solowych utworów kontrabasowych”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2008
Mirosław Jacek Błaszczyk, „Kształtowanie dzieła artystycznego przez dyrygenta i solistę
na przykładzie I Koncertu skrzypcowego Dymitra Szostakowicza i Koncertu wiolonczelowego Stanisława Moryty”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2008
Piotr Pławner, „Kształtowanie narracji muzycznej i formy w Partitach na skrzypce i fortepian Witolda Lutosławskiego i Eugeniusza Knapika”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2008
Bohdan Pociej, „Stadia muzycznej duchowności. Trzy wykłady”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2009
Beata Warykiewicz-Siwy, „Kształtowanie środków artystycznego wyrazu partii skrzypcowej w Sonacie e-moll op. 82 Edwarda Elgara i Sonacie D-dur op. 2 George’a Enescu”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2009
„II Festiwal Grudniowy Eugeniusz Knapik »w górę, w ciszę«, 13-16 grudnia 2011 r., Sala Koncertowa”, książka programowa, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2011
Grzegorz Biegas, „Kwartet fortepianowy d-moll op. 8 Zygmunta Noskowskiego i Kwintet fortepianowy A-dur op. 81 Antonína Dvořáka – muzyczna synteza pierwiastków uniwersalnych i narodowych”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2011
Krzysztof Droba, „Spotkania z Eugeniuszem Knapikiem”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2011
„Maestro Stanisław Skrowaczewski doktor honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2012
„Musica inter artes: muzyka – sztuki plastyczne – teatr – literatura – filozofia”, [wraz
z M. Trzęsiokiem], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2013
Andrzej Chłopecki, „Alban Berg. Człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej”, [współredakcja], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, PWM, Katowice-Kraków 2013
„Wojciech Kilar doktor honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego
w Katowicach”, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2014
„Maestra Martha Argerich doktor honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”, [wraz z M. Trzęsiokiem], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2015
„Profesor Mieczysław Tomaszewski doktor honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”, [wraz z M. Trzęsiokiem], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2016
„Profesor Władysław Stróżewski doktor honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”, [wraz z M. Trzęsiokiem], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2019
„Symfonia otwarta”, [wraz z M. Trzęsiokiem], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Frodo, Katowice 2019
Bartłomiej Barwinek, „Sześć rozmów z profesorem Julianem Gembalskim”, [współpraca redakcyjna wraz z J. Gembalskim], Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Katowice 2020
Publikacje w monografiach wieloautoskich:

„Zabytkowe organy miasta Nysy”, [w:] „Organy na Śląsku”, red. J. Gembalski, Katowice 1984
„Symbolika formy w Sonatach fortepianowych Aleksandra Skriabina”, [w:] „Muzyka Fortepianowa VII”, Gdańsk 1987
„Neotonalność w polskiej muzyce współczesnej”, [w:] „Stylové problémy a podnĕty současné polské hudby. Janáčkiana XI”, Sbornik materiálů z konferenci 2. a 3. června 1987, Ostrava 1988
„Sonata h-moll Ferenca Liszta – »retoryczna fantazja«?, [w:] „Muzyka Fortepianowa X”, Gdańsk 1995
„Eugeniusz Knapik – Wyspy”, [w:] „Muzyka polska 1945-1995”, Kraków 1996
„Resignatio – pieśń Mindaugasa Urbaitisa do słów Czesława Miłosza”, [w:] „W kręgu muzyki litewskiej”, red. Krzysztof Droba, Kraków 1997
„O dziewiętnastowiecznych korzeniach dwudziestowiecznej antyestetyki w muzyce”, [w:] „XXX Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne”, Katowice 1997
„Igor Strawiński – Cztery etiudy op. 7”, [w:] „Muzyka Fortepianowa XI”, Gdańsk 1998
„Glossa do dziejów repryzy w formie sonatowej”, [w:] „Dzieło muzyczne między inspiracją a refleksją”, Gdańsk 1998
„Eichendorff i jego muzyczny rezonans”, [w:] „Muzyka w kontekście kultury: Studia dedykowane profesorowi Mieczysławowi Tomaszewskiemu w osiemdziesięciolecie urodzin”, red. M. Janicka-Słysz, T. Malecka, K. Szwajgier, Kraków 2001
„Aleksander Skriabin – VII Sonata fortepianowa op. 64”, [w:] „Materiały z V Seminarium z cyklu »Forma sonatowa« pt. »Drogi i rozdroża sonaty w XX wieku«”, Warszawa 2001
„Styl późny Mozarta – późny styl klasyczny”, [w:] „Styl późny w muzyce, literaturze i kulturze”, red. W. Kalaga, E. Knapik, Katowice 2002
„Eugeniusz Knapik – Tha’ Munnot Waste No Time na trzy fortepiany i klarnet (ad libitum) czyli rzecz o kurtynie bynajmniej nie aksamitnej”, [w:] „Duchowość Europy Środkowej i Wschodniej w muzyce końca XX wieku”, red. K. Droba, T. Malecka, K. Szwajgier, Kraków 2004
„Gdy myślę: musica inter artes – dzisiaj”, [w:] „Musica inter artes: muzyka – sztuki plastyczne – teatr – literatura – filozofia”, red. S. Kosz, M. Trzęsiok, Katowice 2013
„Klavierstücke op. 118 Johannesa Brahmsa. Zbiór czy cykl?”, [w:] „Styl późny w muzyce, literaturze i kulturze”, Katowice 2016
Publikacje w czasopismach muzycznych:

„Vingt Regards Oliviera Messiaena”. „Muzyka” 3-4/1981
„Swann, Hendrickson, Pogorelić: trzy portrety z salonu odrzuconych”. „Klucz” 1/1996
„Był dzień Wydziału”. „Klucz” 2/1997
„Niebo Brahmsa”. „Klucz” 2/1997
„Symfonie Mozarta i Harnoncourt”. „Klucz” 2/1997
Wywiady:

„Jest jeszcze wiele muzyki, którą chciałbym napisać. Stanisław Kosz rozmawia z Leonidem Hrabowskim”. „Ruch Muzyczny” 26/1988
„Mówi Osvaldas Balakauskas” [rozmowa z kompozytorem]. „Ruch Muzyczny” 25/1989
„Mówi Feliksas Bajoras” [rozmowa z kompozytorem]. „Ruch Muzyczny” 25/1989
„Inspiracji szukam w dźwięku. Z Eugeniuszem Knapikiem rozmawia Stanisław Kosz”. „Opcje”. Kwartalnik Kulturalny. Numer Specjalny, Katowice 1996
„»Organy Buxtehudego« w Katowicach-Brynowie. Rozmowa z prof. Julianem Gembalskim”. „Ruch Muzyczny” 26/2003
„Opera to najpiękniejsza przygoda. Rozmowa z Eugeniuszem Knapikiem”, [w:] „Śląsk” 12/2010
Recenzje:

„Mendelssohn na wyrywki” [o Festiwalu Muzyki Feliksa Mendelssohna w Poznaniu, 1986]. „Tak i Nie” 47/1986
„Słuchając laureatów” [o IX Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu, 1986]. „Tak i Nie” 50/1986
„Kilar i Knapik” [omówienie nagrań płytowych: Wojciech Kilar: Angelus, Exodus; Eugeniusz Knapik: Kwartet smyczkowy, Wyspy]. „Tak i Nie” 23/1987
„Na równi pochyłej?” [o XXI Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku]. „Tak i Nie” 39/1987
„Pendereckiego memento mori” [o polskiej premierze Czarnej maski Krzysztofa Pendereckiego]. „Tak i Nie” 52/1987
„Dlaczego Szymanowski?” [o Festiwalu Muzyki Karola Szymanowskiego w Poznaniu]. „Tak i Nie” 1/1988
„Powrót »Trybuny«” [recenzja 45. i 46. koncertu z cyklu „Śląska Trybuna Kompozytorów”]. „Tak i Nie” 17/1988
„»Nowy oddech« festiwalu” [o XXII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku]. „Tak i Nie” 48/1988
„Brahms-Czajkowski 0:1” [recenzja koncertu WOSPRiT: Brahms I Koncert fortepianowy, Czajkowski VI Symfonia]. „Ruch Muzyczny” 3/1989
„WOSPRiT: gdy zabrakło gwiazdy” [recenzja z koncertu WOSPRiT: Czajkowski IV Symfonia, Prokofiew V Symfonia]. „Ruch Muzyczny” 6/1989
„...bez Pendereckiego?” [o XXIX Poznańskiej Wiośnie Muzycznej]. „Tak i Nie” 20/1989
„Zimerman” [o wykonaniu wszystkich Koncertów fortepianowych Beethovena przez Krystiana Zimermana i Orkiestrę Symfoniczną Akademii Muzycznej w Katowicach pod dyr. J.W. Hawela]. „Tak i Nie” 23/1989
„W Słupsku – po raz 26” [o XXVI Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku]. „Nowy Świat” 1.10.1992
„Msza Strawińskiego” [recenzja wykonania utworu w ramach koncertu Chóru Kameralnego
i Orkiestry Muzyki Nowej pod dyr. Szymona Bywalca]. „Ruch Muzyczny” 5/1998
„Msza Igora Strawińskiego” [j.w.]. „Gość Niedzielny” 6/1998
„Andrzej Bereżyński w Filharmonii Śląskiej” [recenzja koncertu Filharmonii Śląskiej pod dyr. Andrzeja Berezyńskiego: Mozart Koncert fortepianowy B-dur KV 595, Brahms IV Symfonia]. „Ruch Muzyczny” 17/1998
„Prawykonanie Mszy Boguckiej Jana Oleszkowicza” [koncert utworów nagrodzonych
w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim na mszę]. „Ruch Muzyczny” 25/1998
„»Królewska« Gran Partita Mozarta” [recenzja koncertu Lubelskiej Filharmonii Kameralnej
w Łazienkach Królewskich w Warszawie; Strauss, Gounod, Mozart; 25.07.1999]. „Ruch Muzyczny” 18/1999
„Nowe organy w stylu francuskim w Katowicach-Zawodziu”. „Ruch Muzyczny” 1/2000
„La libertà chiama la libertà – wielka muzyka współczesna” [koncertowe wykonanie fragmentów opery Eugeniusza Knapika w Filharmonii śląskiej]. „Ruch Muzyczny” 4/2002
„w górę, w ciszę...” [o monograficznym festiwalu Eugeniusza Knapika „w górę, w ciszę…”, Katowice 13-16 grudnia 2011]. „Ruch Muzyczny” 2/2012
„Droga ku tajemnicy” [o CD Messiaen: Vingt regards sur l’Enfant-Jésus Eugeniusza Knapika]. „Ruch Muzyczny” 4/2012
Publikacja w książkach programowych:

Biogramy kompozytorów (Brahms, Czajkowski, Schumann, Ravel, Karłowicz, Mendelssohn, Szymanowski) w katalogach monograficznych festiwali WOSPRiTV w Poznaniu (1980-1987)
Stałe komentarze do koncertów symfonicznych WOSPR/WOSPRiTV/NOSPR (1983-2020)
Komentarze o utworach i eseje w książkach programowych Festiwalu Beethovenowskiego (2011-2018)
Komentarze do koncertów w książkach programowych Festiwalu Katowice Kultura Natura (2015-2020)
Publikacje w książeczkach płytowych:

„Cantabile. Zespół Wiolonczel”, J.S. Bach, Fauré, Villa-Lobos, Gershwin, Joplin, Kilar, YLCD 001, 1997
„Wojciech Kilar: Krzesany, Angelus, Exodus, Victoria”, WOSPR w Katowicach i Chór Filharmonii Krakowskiej, dyr. Antoni Wit, TP WOSPR, CD 001, 1997
„Wojciech Kilar: muzyka filmowa”, muzyka do filmów Drakula, Król ostatnich dni, Śmierć i dziewczyna, Paciorki jednego różańca, Perła w koronie, WOSPR w Katowicach i Chór Filharmonii Krakowskiej, dyr. Antoni Wit, TP WOSPR, CD 002, 1998
„Jan Sebastian Bach – Koncerty organowe”, Julian Gembalski, Musicon MCD 028, 2000
„Pokolenie ’51. Trzy Kwartety smyczkowe” [Lasoń II Kwartet smyczkowy, Krzanowski II Kwartet smyczkowy, Knapik Kwartet smyczkowy], Kwartet Śląski, PRK CD 027, 2001
„Henryk Mikołaj Górecki: II Symfonia »Kopernikowska«, Beatus vir”, Z. Kilanowicz – sopran, Andrzej Dobber – baryton, WOSPR w Katowicach, Chór Polskiego Radia i Chór Filharmonii Śląskiej, dyr. Antoni Wit, NAXOX 8.555375, 2001
„Johannes Brahms: Violin Sonatas”, Szymon Krzeszowiec – skrzypce, Wojciech Świtała – fortepian, Sony Classical, SK 87712, 2002
„Josef Gabriel Rheinberger: Suita na organy, skrzypce, wiolonczelę (i orkiestrę smyczkową ad libitum)
op. 149, Sechs religiöse Gesänge op. 157”, Stowarzyszenie „Pro Musica Organa”, SPMO-CD1, 2003
„Aleksander Lasoń: V i VI Kwartet smyczkowy, »20 dla 4«”, Kwartet Śląski, PRK CD 076, 2006
„Witold Lutosławski: Partity”, Piotr Pławner – skrzypce, Eugeniusz Knapik – fortepian, Polskie Radio Katowice, PRK CD 0079, 2007
„Antonio Vivaldi: Cztery pory roku”, Anna Rechlewicz – skrzypce, Krzysztof Lasoń, Joanna Cogiel, Aleksandra Batog, Danuta Sobik-Ptok, Aleksandra Gajecka-Antosiewicz, Krzysztof Korzeń, PRK CD 081, 2007
„Mendelssohn – Wolf – Brosig – Guilmant”, Justyna Bachowska – sopran, Witold Zaborny – organy, 2008
„Crumb, Kodály, Knapik: Utwory na wiolonczelę solo”, Adam Krzeszowiec – wiolonczela, Polskie Radio Katowice, PRK CD 0102, 2009
„Szymański – Górecki – Glinkowski – Hawel – Knapik”, Witold Zaborny – organy, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, 2009
„Anna Maria Staśkiewicz [skrzypce], Marcin Sikorski [fortepian]: Lutosławski, Schnittke, Prokofiev”, ŚTM CD03, Katowice 2009
„Organy Katedry we Fromborku: Purcell – J.S. Bach – Rączkowski – Boëllmann – Surzyński – Żeleński – Gembalski”, Julian Gembalski – organy, Musicon 2009
„Chopin – młodym: Chopin – for the young”, Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia
im. M. Karłowicza w Katowicach, 2010
„Per violino: Bogusławski, Lasoń, Hawel”, Adam Musialski – skrzypce, Beata Musialska – fortepian, CD PRK 0108, 2010
„Beethoven – Schubert”, Piotr Sałajczyk – fortepian, DUX 0838, 2011
„Olivier Messiaen: Vingt regards sur l’Enfant-Jésus”, Eugeniusz Knapik – fortepian, DUX 0849, 2011
„Chopin: Mazurki – Walce op. 34 – Ecossaises”, Marek Bracha – fortepian, NIFC CD 700, 2013
„Franck, Brahms: Sonatas”, Elżbieta Mrożek-Loska – altówka, Zbigniew Raubo – fortepian, DUX 1122, 2014
„Horyzonty romantyzmu: Franck – Rachmaninow – Faure – Gounod – Lutosławski – Mascagni – Kilar”, Justyna Bachowska – sopran, Witold Zaborny – organy, Ars Sonora, 2014
„Józef Świder: Music for Wind Instruments”, Maria Grochowska – flet, Piotr Pyc – obój, Roman Widaszek – klarnet, Marek Barański – fagot, Mariusz Ziętek – róg, Eugeniusz Knapiki – fortepian, Wanda Palacz – gitara, CD ACCORD, 2016
„W kręgu północnoniemieckiego stylus phantasticus i południowego bel canto”, Marta Brzezińska – sopran, Witold Zaborny – organy, Ars Sonora 2018
Inne publikacje:

„Symfonie Roberta Schumanna”, [w:] Katalog Monograficznego Festiwalu Muzycznego „Robert Schumann”, Poznań 1983
„Górecki” [esej o muzyce Henryka Mikołaja Góreckiego]. „Śląsk”, 1987/II
„Szukając języka o muzyce” [sprawozdanie z Sesji Naukowej w Akademii Muzycznej w Warszawie, poświęconej metodologii analizy muzycznej]. „Tak i Nie” 1987/5
„Kilar – musica humana” [esej o muzyce Wojciecha Kilara do programu spektaklu baletowego „Ad montes”], Państwowa Opera Śląska w Bytomiu, 29.10.1994
„W poszukiwaniu alternatywy” [zapis dyskusji z E. Knapikiem, A. Jasińskim, J. Świdrem i in.], „Klucz” 1/1996
„Interpretacja – oryginalność – tradycja” [zapis dyskusji z E. Knapikiem, J. Gembalskim,
M. Mosiem i in.]. „Klucz” 2/1997
„Romantyzm Chopina” [esej o muzyce Fryderyka Chopina z okazji 150. rocznicy śmierci kompozytora]. „Tydzień Polski”, Londyn 22.03.1999
„O muzyce Eugeniusza Knapika” [w:], I. Bias, „Eugeniusz Knapik: kompozytor i pianista”, Katowice 2001
DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA

Inicjator festiwalu muzycznego „Muzyka w zabytkowych kościołach i wnętrzach Księstwa Nyskiego”, który odbywał się w Nysie w latach 2000-2017 (2000-2008 kierownik artystyczny).
W ramach festiwalu przygotował i poprowadził z Chórem Mieszanym i Orkiestrą Kameralną PSM w Nysie szereg arcydzieł muzyki kościelnej, m.in. W.A. Mozarta, J. Haydna, F. Schuberta i J.S. Bacha.


Powrót

Wydarzenia

Zobacz wszystkie