Treść podstrony

Kędzior Joanna

asyst.

Joanna_Kędzior
fot. Damian Bartoszek


Sopranistka. Studiowała na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Izabeli Kłosińskiej (II stopień) oraz w Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. Wojciecha Maciejowskiego (I stopień). W sezonie 2016/18 była związana z Akademią Operową Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.

Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, takich jak 9th Veronica Dunne International Singing Competition w Dublinie (II miejsce i nagroda specjalna), 57. Międzynarodowego Konkursu Tenor Viñas (finalistka), V Konkursu Wokalnego im. Jana, Edwarda i Józefiny Reszków w Częstochowie (III miejsce i nagroda specjalna), XXIII Międzynarodowego Konkursu Młodych Śpiewaków Operowych Riccardo Zandonai w Trydencie (nagroda specjalna), Konkursu Wokalnego im. Rudolfa Petráka na Słowacji (I miejsce i nagroda specjalna), I Międzynarodowego Konkursu Solowej Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach (II miejsce).

Brała udział w licznych kursach mistrzowskich i studiowała m.in. u: Matthiasa Rextrotha, Eytana Pessena, Matjaža Robavsa, Mietty Sighele, Helmuta Deutscha, Paula Plummera, Hedwig Fassbender, Tobiasa Trunigera, Brendy Hurley, Olgi Pasiecznik, Jolanty Żmurko, Ramona Vargasa, Johna Fishera.

W 2019 roku stworzyła postać Alciny we współczesnej operze Mariusa Felixa Lange Der Gesang der Zauberinsel na Salzburger Festspiele. W latach 2020-2022 była związana z Wiener Staatsoper, w której stworzyła takie role jak: Blumenmädchen w Parsifalu Wagnera, Clorinda w La Cenerentola Rossiniego, Frasquita w Carmen Bizeta, Barbarina w Le Nozze di Figaro Mozarta, Woglinde w Das Rheingold Wagnera i Götterdämmerung, Stimme des Waldvogels w Siegfriedzie Wagnera, Najade w Ariadne auf Naxos Straussa, Adina w L'elisir d'amore Donizettiego, Konstanze w Die Entführung ins Zauberreich, adaptacji opery Mozarta i Taumann w Hänsel und Gretel Humperdincka. Wykonała partię wokalną 4 części Das himmlische Leben, w IV Symfonii Gustava Mahlera. W 2024 roku zaśpiewała Musettę w Cyganerii Pucciniego, Gildę w Rigoletcie Verdiego i Donnę Annę w Don Giovannim Mozarta.

Współpracowała z takimi dyrygentami jak Giacomo Sagripanti, Bertrand de Billy, Antonello Manacorda, Philippe Jordan, Omer Meir Wellber, Axel Kober, Patrick Fournillier, Kazushi Ono, Tadeusz Kozłowski i Pablo Heras-Casado, Yaroslav Shemet, Antoni Wit, Ben Glassberg. Artystka występowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Narodowej, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Bałtyckiej, Operze Śląskiej, Filharmonii Opolskiej, Filharmonii Śląskiej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Festival d'Aix-en-Provence, Salzburger Festspiele i Wiener Staatsoper.


 Powrót

Wydarzenia

Zobacz wszystkie