fot. Karpati&Zarewicz
Urodzona w Zamościu. W 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem wydział Wokalno-Aktorski na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie prof. Henryki Januszewskiej–Stańczyk. Oprócz tego, swój warsztat doskonaliła w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu pod kierunkiem prof. Ingrid Kremling-Domański, oraz na licznych kursach wokalnych u prof. Heleny Łazarskiej (Salzburg, Klagenfurt-Viktring, Bückeburg, Kraków). W 2007 otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 2009 pracuje na katowickiej Akademii Muzycznej, obecnie posiada stanowisko adiunkta.
Na scenie zadebiutowała partią Phillippe w op. Diabły z Loudun Krzysztofa Pendereckiego w Operze Krakowskiej w 2009 roku, pod kierownictwem Andrzeja Straszyńskiego. Rok później wzięła udział w „Międzynarodowym Festiwalu Bachowskim” w Świdnicy wykonując dzieła J. S. Bacha pod batutą Andrew Parott'a. W latach 2011-2015 była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie debiutowała partią Donny Anny w słynnym spektaklu Don Giovanni Mariusza Trelińskiego pod batutą Bassema Akiki. Oprócz tego wykonywała szereg partii verdiowskich: Gilda (Rigoletto), Nanetta (Falstaff), Oskar (Un ballo in maschera), a także Blumenmädchen I (Parsifal) R. Wagnera, Ksenia (Borys Godunow) M. Musorgskiego, Falke (Frau ohne Schatten) R. Straussa czy Königin der Nacht (Die Zauberflöte) W. A. Mozarta. W marcu 2014 roku otrzymała pomyślne recenzje śpiewając tytułową rolę w spektaklu Łucji z Lammermoor G. Donizettiego. W tym samym roku kreowała partię Gildy na „Międzynarodowym Festiwalu w Regensburgu”. W 2015 roku rozpoczęła współpracę z Operą Podlaską w Białymstoku gdzie występowała w premierze opery Carmen G. Bizet w partii Frasquity pod batutą Michała Klauzy. W tej samej roli wystąpiła w grudniu 2017 roku na „VIII Międzynarodowym Festiwalu Bożonarodzeniowym” w Bolshoi Opera w Mińsku. W czerwcu 2019 roku, wzięła udział w megawidowisku Madama Butterfly na Placu Defilad w Warszawie, kreując partię Kate Pinkertone, u boku takich artystów jak Roberto Alagna, Aleksandra Kurzak i Andrzej Dobber. W kwietniu 2020 roku w ramach projektu OperaOK! Warszawskiej Opery Kameralnej, nagrała dwie opery w skróconej wersji: L'Orfeo C. Monteverdiego (partia Messaggiery) i Castor et Pollux J. P. Rameau (partia Phœbé). W listopadzie 2021 roku udało się wystawić operę Castor et Pollux w pełnej wersji scenicznej w pięknej reżyserii Dedy Cristiny Colonny, nad którą kierownictwo sprawował Benjamin Bayl. Marta Brzezińska współpracowała z takimi dyrygentami jak: Andrew Parrott, Andrzej Straszyński, Tadeusz Kozłowski, Michał Klauza, Marcello Mottadelli, Michał Dworzyński, Bassem Akiki, Tomasz Tokarczyk, Paweł Kotla, Maciej Figas, Ewa Michnik, Maciej Tomasiewicz, Benjamin Bayl.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych. Otrzymała m. in.: wyróżnienie oraz nagrodę specjalną dla wybitnego sopranu koloraturowego, na XIV „Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari” w Nowym Sączu (2011), II nagrodę na „Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. M. Schneidera-Tranvskiego” w Trnavie (2008), I nagrodę na „Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej” w Warszawie (2007), II nagrodę na „Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina” we Vrablach (2007), II nagrodę na „Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. H. Halskiej” we Wrocławiu (2007), I nagrodę na „Międzyuczelnianym Konkursie Muzyki Słowiańskiej” w Katowicach (2006).