Fot. Iwo Książek
Wykształcenie:
2004: magisterium na podstawie realizacji recitalu fortepianowego oraz prezentacji pracy Kompozytor a wykonawca – próba opisu relacji na podstawie rozpraw teoretycznych Edwarda Hanslicka i Romana Ingardena (promotor prof. Józef Stompel), specjalność: fortepian, Wydział Instrumentalny, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
2005: magisterium na podstawie kompozycji Przemiany na wiolonczelę i zespół kameralny (promotor prof. Eugeniusz Knapik), specjalność: kompozycja, Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
2009: dyplom Zusatzstiudium Neue Musik Hauptfach Komposition und Klavier na podstawie prezentacji i wykonania utworu własnego Muzyka lustrzana na fortepian i elektronikę, Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart
2013: doktorat na podstawie kompozycji Air na zespół instrumentalny i media elektroniczne (promotor prof. Eugeniusz Knapik, recenzenci: prof. Krzysztof Knittel, prof. Marek Chołoniewski)
2023: Habilitacja na podstawie oceny ogólnego dorobku artystycznego oraz osiągnięcia artystycznego Solaris / pejzaże parafrazy. Kompozycja na dźwięki elektroniczne, projekcję wideo i ruch sceniczny.
Zatrudnienie:
Katedra Kompozycji i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach: 2008-2013 asystent, od 2014 adiunkt.
Stypendia:
Nagrody:
Pełnione funkcje:
DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA
Kompozycje:
2005: Przemiany na wiolonczelę i zespół kameralny
Etiudy aleatoryczne na dwa fortepiany
2006: Recitativo, Corale e Arioso na wibrafon, ksylofon i trio smyczkowe
2007: Semi – sonore na trzy zespoły smyczkowe
2009: Hommage à Mieczysław Karłowicz na zespół smyczkowy
2011: Solo na wiolonczelę amplifikowaną
2012: Con tensione na zespół kameralny
2014: Intensamente. Muzyka na dwa flety i fortepian
2016: agitato/deciso. Muzyka na dwa flety i organy
2019: Piu niente na gitarę solo
2008: Muzyka lustrzana na fortepian i elektronikę
2009: Obrazy na wiolonczelę i elektronikę
2013: Air na zespół instrumentalny i media elektroniczne
2014: Muzykanci na zespół instrumentalny i elektronikę
2020: Monodram na saksofon barytonowy i elektronikę
2022: Recytatyw w trzech odsłonach na akordeon i elektronikę
2023: Cztery epizody na altówkę i elektronikę
2021: Muzyka do spektaklu tanecznego Pieśni – odzyskiwanie utraconego czasu autorstwa Anny Kosiorowskiej
2023: Akord: A1, E2, B♭2, D♭3, F3, E♭4, C5 na oktofoniczną projekcję dźwięku
2011: instalacja Air (współautor: Ewa Satalecka)
2018: Solaris / pejzaże, parafrazy. Kompozycja na dźwięki elektroniczne, projekcję wideo i ruch sceniczny (Anna Kosiorowska – choreografia, Natalia Łajszczak, Maciej Połczyński – ruchoma typografia)
Wykonawstwo:
W.A. Mozart – Koncert C-dur KV 503, Orkiestra Filharmonii Dolnośląskiej, dyr. Jerzy Swoboda. Filharmonia Dolnośląska, 8 lutego 2002, Jelenia Góra
D. Szostakowicz – I Koncert fortepianowy c-moll, Orkiestra Filharmonii Śląskiej, trąbka koncertująca Adam Szymczyk, dyr. Szymon Bywalec, Filharmonia Śląska, 16 kwietnia 2004, Katowice; Aukso Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, trąbka koncertująca Michał Warzecha, dyr. Marek Moś, 8 sierpnia 2004, Wigry
O. Messiaen – Ptaki egzotyczne, Orkiestra Muzyki Nowej, dyr. Szymon Bywalec, NOSPR Sala kameralna, 27 maja 2018, Katowice
Bach-Busoni, Panufnik, Górecki, Stockhausen, Lachenmann. Musikmuseet, 15 maja 2007, Sztokholm
Recital pieśni. Schubert, Barber, Joyce/ Pendleton, Stępień, Kleszcz, Friemann. Maciej Bartczak – baryton; Stanisław Bromboszcz – fortepian. Muzeum Politechniki Krakowskiej, 14 czerwca 2023, Kraków
Nagrania:
2009: Kronika Warszawskiej Jesieni 2009 nr 9: Obrazy na wiolonczelę i elektronikę (wyk. Bartosz Koziak – wiolonczela, Barbara Okoń – Makowska – reżyseria dźwięku)
2010: Stanisław Bromboszcz Muzyka kameralna (płyta monograficzna), DUX 2010: Przemiany na wiolonczelę i zespół kameralny, Recitativo, Corale e Arioso na wibrafon, ksylofon i trio smyczkowe, Semi – sonore na trzy zespoły smyczkowe, Muzyka lustrzana na fortepian i elektronikę, Obrazy na wiolonczelę i elektronikę (wyk. Stanisław Bromboszcz – fortepian, Bartosz Koziak – wiolonczela, Jarosław Mamczarski – elektronika, Orkiestra Muzyki Nowej, Śląska Orkiestra Kameralna, dyr. Szymon Bywalec)
2012: Kronika Warszawskiej Jesieni 2012 nr 6: Con tensione na zespół kameralny (wyk. Ensemble Intercontemporain, dyr. Patrick Davin)
2023: Joyce in Songs, CDAccord; Maciej Bartczak – baryton, Stanisław Bromboszcz – fortepian. Samuel Barber – Three Songs op. 10, Solitary Hotel op. 41 nr 4; Józef Świder – Chamber Musik; Wojciech Stępień – Wind Whines; Marta Kleszcz – Two Songs; James Joyce / Edmund J. Pendleton – Bid Adieu
2023: Alicja Molitorys Kioloik, Requem Records – Opus Series. Alicja Molitorys – flet, flet altowy, Sampo; Stanisław Bromboszcz – fortepian; Aleksandra Batog – altówka; Agnieszka Kaczmarek-Bialic – harfa; Piotr Gach – wiolonczela. Paweł Hendrich - Kioloik na flet solo; Przemysław Scheller - Pieśń o blasku wody na flet solo; Philip Czaplowski - Finis Temporis na flet solo; Marek Grucka - Fantasia e Ritornello na flet i fortepian; Joanna Szymala - Moja shikantaza na flet, altówkę i harfę; Nikolet Burzyńska - Green Mazurka na flet, wiolonczelę i fortepian; Przemysław Scheller - Geometria paradoksu na flet altowy, Sampo i taśmę